neljapäev, 19. jaanuar 2017

Mul on mu noorusvainult

Mul on mu noorusvainult
üksainus sõber jäänd.
Tal lihtne nimi: Raimunt.
Ei ida ega läänt
ta eelista, ei põhja,
ei lõunat, kirret ka,
ei edelat, ei kagu,
mis loestki rääkida!
Nii, sõber Raimunt, elad
sa s i i n, kuid k u s – ei tea.
Sul veidi längus õlad,
sul veidi püsti pea
ja vahel ümberpöördult,
et õlad üleval
kui nõutus hämmelduses
ja pea seal vahel, all.
Silm särab sul! Oh, Raimunt,
kas on ka muret sul?
„Kolm väikest asja ainult –
sünd, armastus ja surm.
P a u l - E e r i k R u m m o
Kolm väikest asja ainult –
sünd, armastus ja surm.
Ja kui need saavad mööda,
siis pole muret mul.”
Oh, sõber, ära taha,
et ära jäänuks sünd.
Sest kust sel juhul, ütle,
ma oleks tundnud sind?
Ka armastus las olla,
ehk ta küll vaeva teeb,
ja surm – võib-olla seegi
veel ükskord sobiv leeb.
„Ei tea, ei tea,” ta vastas,
„ei tea, ei tea, ei tea.”
Ja kadus, ning ei näind ma,
kuis silm tal – õlad – pea